tirsdag 23. mai 2017

Hammerfest - den kule byen i nord!

Å besøke Hammerfest er rett og slett en opplevelse, men å bo her er en enda kulere opplevelse! Byen som ligger langt inn i arktisk! Den omtales som verdens nordligste by, og er fullspekket av muligheter.

Har man ikke besøkt byen før blir man kanskje overrasket. Byen er full av koselige mennesker, små spennende butikker, et kulturhus med et sprekk-fult program, kanskje verdens
kuleste øl-pub Jernteppet, og kanskje Norges beste sushi restaurant Niri. Byen er faktisk utformet som en by - med hus tett i tett og et sentrum som ligger kompakt ved havnen der blant annet Hurtigruta legger til.

Vi som bor her har tilgang til disse tilbudene så ofte vi måtte ønske!

Det er vel lite som legger igjen tvil om at jeg stortrives i Hammerfest. Byen ved havet og fjellet, med de kule og hyggelige folkene. Her møter jeg gode venner, personer som utfordrer meg, spennende jobber og arrangementer.

Jeg gleder meg til å tilbringe mesteparten av sommeren i Hammerfest og området rundt. Det blir liv og røre når Hammerfestdagene går av stabelen 15. juli til 23. juli. Da skal både Jentespranget løpes og teltet besøkes. I løpet av sommeren arrangeres også diverse fiskefestivaler på Sørøya, og Barenfestivalen på Seiland. Her er noe for alle.

Uansett om du bor i Hammerfest eller besøker Hammerfest i sommer har jeg lyst til å utfordre deg til å bruke #Hammerfest og #norge / #norway i sosiale medier. Vis frem din sommer i #Hammerfest.

Fortell gjerne om kule opplevelser eller kom med tips til hva #hammerfestinger kan gjøre for å forbedre sommeren i #Hammerfest.

Tidligere i år var jeg på feie i Skottland. De er utrolig flinke på informasjon og tilbud for reisende i Skottland. For å gi et eksempel, ett sted hadde skottene satt opp et skilt med pil ned mot fjæra der det sto at man kunne se etter sel og delfiner. Kun det! Ikke noe mer.
De hadde gamle bygninger og historiske områder  som var merket i kart på internett og skiltet til i god tid, og når man kom frem fant man ytterligere informasjon. Jeg tror vi har mulighet til å forbedre oss på det området her i nord. Hva er ditt tips?

Uansett, husk #Hammerfest i sommer!