lørdag 22. juli 2017

Lykke i ei matvogn

Hammerfestdagan går mot slutten. Det har vært ei innholdsrik uke, men det er ikke over! Det er ennå opplevelelser å tre på et strå om du vil.


I dag er det Fay Wildhagen og Donkeyboy som står på scenen i Teltet 2017. Og, folkens, sola skinner. Benytt anledningen! Ta med deg venner og kjente og kom dere til byen - jeg lover - det blir hyggelig.

I morgen er Seiland Barnefestival. Ferga går så lenge det er behov fra Akkarfjord til Kjerringholmen fra klokka 09:30. Det er en flott festival hvor barna blant annet får mulighet til å ri på hest og grave etter gull i elva. Det er en stor opplevelse for mange og det er ikke minst "å gjøre noe helt annet". Det er vel det ferietid handler om, nemlig å "gjøre noe helt annet" enn det hverdagen bringer.
Ta med familien og gjør en dag av det i Hønseby på Seiland Barnefestival.

I løpet av Hammerfestdagan har jeg funnet lykke i ei matvogn. Vogna står på nedsiden av Mega, ved den fine nye promenaden vår. Med store røde bokstaver står det Mor Bolla på vogna. I vogna finner man noen utrolig hyggelige personer, som jeg dessverre ikke har fått navnet på. Men jeg har besøkt vogna to ganger og møtt mor, datter og far. De har en utrolig hjertevarme og lager fantastisk god hjemmelaget mat. Det er altså burger i ulike former og pølse i hjemmelaget brød.

Besøk Mor Bolla!

Potetbåtene er de beste jeg noen gang har smakt!

Disse folkene kommer fra Sørøya, og har funnet veien til Hammerfest og Hammerfestdagene. Jeg håper virkelig de kommer tilbake. Jeg har bare ett tips for dagen og kvelden - besøk Mor Bolla og spis potetbåter. Skikkelig godt!

Nyt resten av Hammerfestdagene! God Hammerfest-sommer!